Regulamin udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
- Drukuj"/> artykuł: Regulamin udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej."/>
- Zapisz jako pdf"/> artykuł: Regulamin udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej."/>
REGULAMIN UDZIELANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
W ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM W KUP
na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizowania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U.2013.532), zwanego dalej regulaminem ustalam, co następuje:
Wyjaśnienie : ilekroć w niniejszym regulaminie mowa o :
- ustawie, należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991r o systemie oświaty ( Dz.U. z 2004 r. nr 256, poz.2572 z późniejszymi zmianami);
- rozporządzeniu, należy przez to rozumieć : rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizowania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach ( Dz.U.2013.532);
- zespole, należy przez to rozumieć przedszkole, szkołę podstawową i gimnazjum ;
- uczniu, należy przez to rozumieć ucznia szkoły podstawowej , gimnazjum i wychowanka przedszkola;
- dyrektorze, należy przez to rozumieć : dyrektora zespołu szkolno – przedszkolnego;
§1
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna udzielana uczniowi w zespole polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia, wynikających w szczególności ;
1) z niepełnosprawności ;
2) z niedostosowania społecznego;
3) z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
4) ze szczególnych uzdolnień;
5) ze specyficznych trudności w uczeniu się ;
6) z zaburzeń komunikacji językowej ;
7) z choroby przewlekłej ;
8) z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
9) z niepowodzeń edukacyjnych ;
10) z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania wolnego czasu i kontaktami środowiskowymi;
11) z trudnościami adaptacyjnymi związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna udzielana w szkole rodzicom uczniów i nauczycielom polega na wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększenia efektywności pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów.
§2
Korzystanie z pomocy psychologiczno – pedagogicznej w zespole jest dobrowolne i nieodpłatne.
§3
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczną organizuje dyrektor zespołu.
- Pomocy psychologiczno-pedagogicznej w zespole udzielają uczniom nauczyciele, wychowawcy oraz specjaliści wykonujący w zespole zadania z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej, w szczególności psycholog, pedagog, doradca zawodowy, logopedzi i terapeuci pedagogiczni , zwani dalej „specjalistami”.
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna jest organizowana przy współpracy z :
1) rodzicami uczniów;
2) poradniami psychologiczno – pedagogicznymi , w tym poradniami specjalistycznymi , zwanymi dalej „poradniami”;
3) placówkami doskonalenia nauczycieli ;
4) innymi przedszkolami , szkołami ;
5) organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
§4
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w zespole jest udzielana z inicjatywy :
1) ucznia;
2) rodziców ucznia ;
3) dyrektora zespołu;
4) nauczyciela, wychowawcy lub specjalisty, prowadzących zajęcia z uczniem ;
5) pielęgniarki ;
6) poradni;
7) pedagoga wspierającego;
8) pracownika socjalnego;
9) kuratora sądowego.
§5
- W szkole podstawowej i gimnazjum pomoc psychologiczno – pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz w formie :
1) zajęć rozwijających uzdolnienia ;
2) zajęć dydaktyczno – wyrównawczych ;
3) zajęć specjalistycznych : korekcyjno – kompensacyjnych , logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznych ;
4) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej w przypadku uczniów gimnazjum;
5) warsztatów;
6) porad i konsultacji.
- W przedszkolu, szkole pomoc psychologiczno – pedagogiczna jest udzielana rodzicom uczniów i nauczycielom w formie :
1) porad i konsultacji;
2) zajęć specjalistycznych.
- Zasady i warunki tworzenia klas terapeutycznych określa szczegółowo rozporządzenie MEN.
§6
- Zajęcia rozwijające uzdolnienia organizuje się dla uczniów szczególnie uzdolnionych . Liczba uczestników zajęć nie może przekroczyć 8 uczniów.
- Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze organizuje się dla uczniów mających trudności w nauce, w szczególności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego. Liczba uczestników zajęć nie może przekroczyć 8 uczniów.
- Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Liczba uczestników zajęć nie może przekroczyć 5 uczniów.
- Zajęcia logopedyczne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami mowy, które powodują zaburzenia komunikacji językowej oraz utrudniają naukę. Liczba uczestników zajęć nie może przekroczyć 4 uczniów.
- Zajęcia socjoterapeutyczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym organizuje się dla uczniów z dysfunkcjami i zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie społeczne. Liczba uczestników zajęć nie może przekraczać 10 uczniów.
§7
- Godzina zajęć rozwijających uzdolnienia i zajęć dydaktyczno – wyrównawczych trwa 45 minut, a godzina zajęć specjalistycznych – 60 minut.
- W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć specjalistycznych w czasie krótszym niż 60 minut, zachowując ustalony dla ucznia łączny czas pracy tych zajęć.
- §8
- Zajęcia rozwijające uzdolnienia , zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze oraz zajęcia specjalistyczne prowadzą nauczyciele i specjaliści posiadający kwalifikacje odpowiednie do prowadzonych zajęć.
§9
- Zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowania kształcenia i kariery zawodowej organizuje się w celu wspomagania odpowiednio uczniów w podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych przy wykorzystaniu aktywnych metod pracy. Zajęcia prowadzą nauczyciele, wychowawcy i specjaliści.
§10
- Porady, konsultacje, warsztaty i szkolenia prowadzą nauczyciele, wychowawcy i specjaliści.
§11
- Nauczyciele , wychowawcy oraz specjaliści w zespole rozpoznają odpowiednio indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz indywidualne możliwości psychofizyczne uczniów, w tym zainteresowania i uzdolnienia.
- Nauczyciele , wychowawcy oraz specjaliści w zespole prowadzą w szczególności :
1) w przedszkolu – obserwację pedagogiczną zakończoną analizą i oceną gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole ( diagnoza przedszkolna) ;
2) w szkole – obserwację pedagogiczną , w trakcie bieżącej pracy z uczniami, mająca na celu rozpoznanie u uczniów:
a) trudności w uczeniu się w tym – w przypadku uczniów klas I – III szkoły podstawowej ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się , lub
b) szczególnych uzdolnień,
3) w gimnazjum – doradztwo edukacyjno – zawodowe.
- W przypadku stwierdzenia, że uczeń ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne wymaga objęcia pomocą psychologiczno – pedagogiczną , odpowiednio nauczyciel, wychowawca lub specjalista niezwłocznie udzielają uczniowi tej pomocy w trakcie bieżącej pracy z uczniem i informują o tym :
1) w przypadku szkoły podstawowej i gimnazjum – wychowawcę klasy;
2) w przypadku przedszkola – dyrektora zespołu.
- Informacja o stwierdzeniu , że uczeń ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne wymaga objęcia pomocą psychologiczno – pedagogiczną jest przygotowywana przez nauczyciela lub wychowawcę oddziału na piśmie , według wzoru określonego w załączniku nr 1.
- Wychowawca klasy lub dyrektor zespołu , o którym mowa w ust.3 informuje innych nauczycieli , wychowawców lub specjalistów o potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno – pedagogiczną w trakcie ich bieżącej pracy z uczniem – jeżeli stwierdzi taką potrzebę.
- W przypadku stwierdzenia przez wychowawcę klasy lub dyrektora zespołu , że konieczne jest objęcie ucznia pomocą psychologiczno – pedagogiczną w formach o których mowa w§5 ust.1 pkt 1-4 , ust.2 pkt.1 i 2 , odpowiednio wychowawca klasy lub dyrektor zespołu planują i koordynują udzielanie uczniowi pomocy psychologiczno – pedagogicznej, w tym ustalają formy udzielania tej pomocy, okres ich udzielania oraz wymiar godzin , w którym poszczególne formy będą realizowane. Podczas planowania i koordynowania udzielania uczniowi pomocy psychologiczno – pedagogicznej uwzględnia się wymiar godzin ustalony dla poszczególnych form udzielania uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznej, o którym mowa w ust.6.
- Stwierdzenie przez wychowawcę klasy lub dyrektora zespołu , czy uczeń powinien lub nie powinien być objęty pomocą psychologiczno – pedagogiczną , oraz jej formy , wymiar i okres udzielania pomocy dokonuje się na piśmie, według wzoru określonego w załączniku nr 2/1.
- Wymiar godzin poszczególnych form udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej , o których mowa w §5 ust.1 pkt 1-4 ust.2 pkt 1 i 2 dyrektor zespołu ustala, biorąc pod uwagę wszystkie godziny , które w danym roku szkolnym mogą być przeznaczone na realizację tych form.
- Ustalenie dla ucznia form , wymiaru godzin i okresu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej dokonuje się na piśmie według wzoru określonego w załączniku nr 2/2.
- Wychowawca klasy lub dyrektor zespołu planując udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej współpracuje z rodzicami ucznia oraz – w zależności od potrzeb – z innymi nauczycielami , wychowawcami i specjalistami prowadzącymi zajęcia z uczniem, poradnią lub innymi osobami , o których mowa w §4.
- W przypadku gdy uczeń był objęty pomocą psychologiczno – pedagogiczną w zespole, odpowiednio wychowawca klasy lub dyrektor zespołu , planując udzielanie uczniowi pomocy psychologiczno – pedagogicznej , uwzględnia wnioski dotyczące dalszej pracy z uczniem , zawarte w dokumentacji prowadzonej zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art.22 ust.2 pkt 5 ustawy.
- Dyrektor zespołu może wyznaczyć inną niż wymieniona w ust.5 osobę , której zadaniem będzie planowanie i koordynowanie udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w zespole.
- Przepisy ust. 3-9 stosuje się odpowiednio do uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania lub opinię poradni, z tym że przy planowaniu udzielania uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznej uwzględnia się także zalecenia zawarte w orzeczeniach lub opiniach.
§12
- W przypadku ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego planowanie i koordynowanie udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w zespole, w tym ustalenie dla ucznia form udzielania tej pomocy , a w przypadku form o których mowa w §5 ust.1 pkt 1-4 i ust. 2 pkt 1 i 2 – także okres ich udzielania oraz wymiar godzin , w poszczególnych formach będą realizowane , jest zadaniem zespołu , o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 71b ust. 7 pkt 2 i 3 ustawy. Podczas planowania i koordynowania udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej uwzględnia się wymiar godzin ustalony dla poszczególnych form udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej , o których mowa w ust.2.
- Wymiar godzin poszczególnych form udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej , o których mowa w §5 ust.1 pkt 1-4 i ust. 2 pkt 1 i 2 , dyrektor zespołu ustala, biorąc pod uwagę wszystkie godziny, które w danym roku szkolnym mogą być przeznaczone na realizację tych form .
- Formy i okres udzielania uczniowi o którym mowa w ust.1 pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wymiar godzin w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane, są uwzględnione w indywidualnym programie edukacyjno – terapeutycznym , opracowanym dla ucznia zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art.71b ust.7 pkt 2 i 3 ustawy.
§13
- Nauczyciele, wychowawcy i specjaliści udzielający uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznej prowadzą dokumentację zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art.22 ust.2 pkt 5 ustawy.
- W przypadku uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nauczyciele , wychowawcy i specjaliści udzielający uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznej uwzględniają w indywidualnym programie edukacyjno – terapeutycznym opracowanym dla ucznia zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art.71 b ust.7 pkt 2 i 3 ustawy , wnioski dotyczące dalszej pracy z uczniem zawarte w dokumentacji prowadzonej zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art.22 ust.2 pkt 5 ustawy.
§14
- W sytuacjach spornych , wyjątkowych , bądź innych , ostateczne decyzje organizacyjne dotyczące pomocy psychologiczno – pedagogicznej są podejmowane przez dyrektora zespołu.
§15
- O potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno – pedagogiczną informuje się rodziców ucznia.
- O ustalonych dla ucznia formach , okresie udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wymiarze godzin , w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane , dyrektor szkoły niezwłocznie informuje rodziców ucznia pisemnie , według wzoru określonego w załączniku nr 3 .
§16
- Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu , szkole należy w szczególności :
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspieranie mocnych stron uczniów;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu , szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów ;
3) udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb ;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych , zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych ;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów ;
8) wspieranie nauczycieli , wychowawców i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej .
§17
- Do zadań logopedy w przedszkolu i szkole należy w szczególności :
1) diagnozowanie logopedyczne , w tym prowadzenie badań w celu ustalenia stanu mowy uczniów ;
2) prowadzenie zajęć logopedycznych oraz porad i konsultacji dla uczniów i rodziców w zakresie stymulacji rozwoju mowy uczniów eliminowania jej zaburzeń ;
3) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami uczniów ;
4) wspieranie nauczycieli , wychowawców i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej .
§18
- Do zadań doradcy zawodowego należy w szczególności :
1) systematyczne diagnozowanie zapotrzebowania uczniów na informacje edukacyjne i zawodowe oraz pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej;
2) gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia ;
3) prowadzenie zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej ;
4) koordynowanie działalności informacyjno – doradczej prowadzonej przez zespół;
5) współpraca z innymi nauczycielami w tworzeniu i zapewnieniu ciągłości działań w zakresie doradztwa edukacyjno – zawodowego ;
6) wspieranie nauczycieli , wychowawców i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej .
- W zespole funkcję doradcy zawodowego pełni pedagog szkolny , który posiada odpowiednie kwalifikacje.
§19
- Do zadań terapeuty pedagogicznego należy w szczególności :
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi ;
2) prowadzenie zajęć korekcyjno – kompensacyjnych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym ;
3) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających niepowodzeniom edukacyjnym uczniów , we współpracy z rodzicami uczniów ;
4) wspieranie nauczycieli , wychowawców i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
§20
- Wsparcie merytoryczne dla nauczycieli , wychowawców i specjalistów udzielających pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole w zespole zapewniają poradnie oraz placówki doskonalenia nauczycieli.
§21
- Uczniom dla których opracowano plany działań wspierających na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizowania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach , szkołach i placówkach ( Dz.U Nr 228,poz. 1487) pomoc psychologiczno – pedagogiczna może być udzielana na podstawie tych planów do końca okresu, na jaki zostały opracowane.
§22
- Wszelkie nie uregulowane niniejszym regulaminem ustalenia określa rozporządzenie oraz inne akty prawa oświatowego dotyczące szeroko rozumianej pomocy psychologiczno – pedagogicznej .
§23
- Wszelka dokumentacja dotycząca pomocy psychologiczno – pedagogicznej , w tym uzupełnione załączniki do niniejszego regulaminu przechowywane są w sekretariacie zespołu w teczce „Pomoc psychologiczno – pedagogiczna”. Nie dotyczy to dokumentacji prowadzonej zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art.22 ust.2 pkt 5 ustawy.
§24
Niniejszy regulamin stanowi załącznik do Statutu Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Kup .
Załączniki :
Załącznik nr 1 – Zgłoszenie ucznia do objęcia pomocą psychologiczno – pedagogiczną
Załącznik 2/1- Stwierdzenie potrzeby / braku potrzeby objęcia ucznia pomocą psychologiczno – pedagogiczną
Załącznik nr 2/2 – Ustalenie dla uczniów form , wymiaru godzin i okresu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej .
Załącznik nr 3 - Informacja dla rodziców o formie , wymiarze godzin i okresie udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej .
Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Kup
Danuta Bieszaj
Załącznik nr 1
Kup dnia……………………………
…………………………………………………………
( imię i nazwisko )
………………………………………………………….
( osoba- funkcja – stanowisko )
Zgłoszenie ucznia do objęcia pomocą psychologiczno – pedagogiczna
Dyrektor
Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Kup*
Wychowawca klasy ……………….*
Stwierdzam , że uczeń ……………………………………………………………………………
klasy…………………………………….. ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne wymaga objęcia pomocą psychologiczno – pedagogiczna w formie :
Szkoła podstawowa i gimnazjum :*
1) zajęcia rozwijające uzdolnienia w zakresie :
………………………………………………………………………………………………………………………….. *
2) zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze w zakresie :
……………………………………………………………………………………………………………………………*
3) zajęcia specjalistyczne : korekcyjno – kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznych w zakresie:
................................................................................................................................... *
4) zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowania kształcenia i kariery zawodowej w przypadku uczniów gimnazjum *
Przedszkole *:
1) zajęć rozwijających uzdolnienia w zakresie :
……………………………………………………………………………………………………………………………….. *
2) zajęć specjalistycznych ; korekcyjno – kompensacyjnych , logopedycznych socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym w zakresie:
………………………………………………………………………………………………………………………………… *
………………………………………………………………………
( podpis zgłaszającego )
*niepotrzebne skreślić
Załącznik nr 2/1
Kup, dnia …………………………………………
Stwierdzenie potrzeby / braku * potrzeby objęcia ucznia
pomocą psychologiczno – pedagogiczną
Stwierdzam, że uczeń……………………………………………………………. klasa………………………………. ze wględu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne wymaga/nie wymaga * objęcia pomocą psychologiczno – pedagogiczną w
formie :
……………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………..
w wymiarze godzin ………………………………………………………………………..
w okresie ………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………..
( podpis wychowawcy lub dyrektora )
Załącznik 2/2
Kup , dnia ……………………………………
Ustalenie dla ucznia form, wymiaru godzin i okresu udzielania
pomocy psychologiczno – pedagogicznej
Ustalam dla ucznia ………………………………………………………………………………….. klasa……………………
ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne objęcie pomocą psychologiczno – pedagogiczną w
formie:
…………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………….
w wymiarze godzin …………………………………………………………………….
w okresie :…………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………
( podpis dyrektora )
Załącznik nr 3
Kup, dnia …………………………………
Informacja dla rodziców/ opiekunów o formie , wymiarze godzin i okresie udzielania
pomocy psychologiczno – pedagogicznej
Na podstawie § 22 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizowania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach , szkołach i placówkach ( Dz.U.2013.532), oraz Regulaminu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniowi Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Kup informuję , że dla ucznia /uczennicy
………………………………………………………. klasa …………………………….. w roku szkolnym ……………..
ustalono pomoc psychologiczno – pedagogiczną w
formie:
……………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………
w wymiarze……………………………………………………………………
w okresie ……………………………………………………………………...
……………………………………………………………………………………….
( podpis rodzica/ prawnego opiekuna )
…………………………………………………………………….
( podpis dyrektora )
Załączniki
Brak załącznikówMetryczka
Wytworzono: | 2014-10-01 00:00 | przez: Admin |
---|---|---|
Opublikowano: | 2014-10-01 00:00 | przez: Admin |
Podmiot udostępniający: | Publiczna Szkoła Podstawowa | |
Odwiedziny: | 2018 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.